Pro koho je Domov určen?

Přijímáme zájemce zejména od 65 let věku, kteří mají sníženou soběstačnost a jejichž životní situace vyžaduje pravidelnou 24hodinovou odbornou pomoc druhého člověka při každodenních činnostech a úkonech a nelze již tuto pomoc zajišťovat osobami blízkými či terénními sociálními službami v jejich domácnosti.

Jak probíhá den nástupu?

Po příchodu do Domova uvítá nového klienta pověřený personál, doprovodí ho do pokoje a pomůže s věcmi a s ubytováním. Pokud s klientem nebyla podepsána smlouva před přijetím do Domova, dojde k jejímu podpisu v den nástupu klienta do Domova, zpravidla v pokoji nového klienta, případně v kanceláři sociální pracovnice. Po ubytování dojde k základní zdravotní prohlídce klienta zdravotní sestrou. Postupně jsou klientovi podány informace o chodu Domova a také o kontaktních zaměstnancích, na které se klient může v případě potřeby obrátit.

Rodině klienta je umožněno připravit pokoj den před nástupem. Přípravu pokoje před nástupem doporučujeme.

Je možné vzít si do Domova vlastní nábytek?

Základní vybavení pokoje je zajištěno Domovem. Dovybavit pokoj lze po domluvě doplňky (např. obrázky, dekorace, lampa, křeslo).

Měsíční náklady na lůžko financujeme z více zdrojů:

1) Platby od klienta, Úřadu práce a zdravotních pojišťoven

2) Příspěvky individuálních či firemních dárců

  • Pro fungování DS Střekov jsou zásadní dary individuálních a firemních dárců, příjmy z benefičních akcí
  • Na pokrytí nákladů na lůžko se darem podílejí také rodiny klientů.
    Pro udržení současné kvality poskytování služeb a individuálního přístupu ke klientům vítáme každou finanční spoluúčast ze strany rodiny formou měsíčního finančního daru. Výše daru je komunikována při individuálním jednání.

Poskytujeme vysoce individualizovanou péči zaměřenou na konkrétní potřeby každého seniora. Její zajištění je finančně náročné.

A co příspěvek na péči?

Příspěvek na péči slouží jako úhrada za péči, kterou zajišťuje Domov dle potřeb klienta. Příspěvek na péči je hrazen na účet Domova přímo plátcem.

Musí mít klient v Domově trvalé bydliště?

lient může mít trvalé bydliště v Domově, není to však podmínkou. Trvalý pobyt v Domově je výhodný z hlediska doručování pošty a účasti na volbách. Trvalé bydliště lze změnit kdykoliv během pobytu a klientovi s tímto úkonem poskytne v případě potřeby pomoc sociální pracovník.

Může jet klient na dovolenou k rodině?

Klient může pobývat mimo Domov, odjet k rodině či přátelům apod. Pokud bude klient nepřítomen v době podávání stravy, je důležité o nepřítomnosti informovat personál. Jestliže bude klient nepřítomen celý den (0:00 – 24:00) má nárok na finanční náhradu v hodnotě denní stravovací jednotky bez režie – vratku. Vratku obdrží klient pouze v případě, že se včas a řádně odhlásí. Odhlášení může provést i rodina dle pravidel uvedených v Domovním řádu.

Kdy jsou možné v Domově návštěvy?

Klienti mohou přijímat návštěvy během celého dne. Vchod Domova je uzamčen v době nočního klidu od 22:00 do 6:00. V této době je vstup do Domova možný pouze po domluvě na tel. (číslo bude upřesněno)

Pouze ve výjimečných případech jsou návštěvy klientů zakázány. Jedná se např. o chřipkovou epidemii apod. Informace o zákazu návštěv je umístěna u vchodu do Domova a na našich webových stránkách. Domov Vás může informovat i stručnou sms zprávou.

Kde jsou uloženy občanské průkazy a kartičky pojištěnce klientů?

Klient má občanský průkaz a kartičku pojišťovny u sebe, nebo si může požádat v úschově Domova. Pokud se rozhodne ponechat tyto doklady v úschově Domova, stvrdí tuto svou svobodnou vůli svým podpisem. Doklady budou v tomto případě uloženy na recepci v uzamykatelném trezoru.

Jak je zajištěna bezpečnost klientů?

  • Doprovodem klientů na návštěvu lékaře v Domově i mimo Domov, vyžaduje-li to jejich zdravotní stav (v tomto uvítáme pomoc rodin).
  • Preventivními opatřeními proti pádům klientů.
  • Dodržováním bezpečnostních opatření při úkonech péče (protiskluzové podložky, madla, lokomoční pomůcky, stabilní lůžka a židle, osvětlení…).
  • Signalizačními tlačítky pro přivolání pomoci v případech ohrožujících život nebo zdraví.
  • Monitoringem kamerovým systémem pro zajištění bezpečí klientů a majetku Domova.

Jak je to s doprovody do zdravotnických zařízení?

Pokud klient potřebuje doprovod do zdravotnického zařízení, kontaktujeme nejdříve osobu blízkou. Pokud osoba blízká nemůže klienta doprovodit, je domluven doprovod při objednání sanity k převozu do zdravotnického zařízení. Jestliže je u klienta plánovaná hospitalizace, doprovod není přítomen, neboť odpovědnost za klienta přebírá zdravotnické zařízení.

Jestliže žádá klient vyšetření mimo spádové zdravotnické zařízení Domova, je nutné, aby si sám objednal toto vyšetření a zajistil i doprovod osobou blízkou.

Jak jsou v Domově zajištěny inkontinenční pomůcky?

Lékař určí stupeň inkontinence klienta. Podle potřeb je klientovi doporučena vhodná inkontinenční pomůcka. Tu pak lékař předepíše na poukaz. Každý klient douhrazuje určitou část dle platné legislativy. Počet předepsaných inkontinenčních pomůcek je závislý na maximální úhradě klientovy zdravotní pojišťovny. Zaměstnanci Domova zajistí dovoz inkontinenčních pomůcek a jejich distribuci ke klientovi. Pokud klientovi počet předepsaných inkontinenčních pomůcek nestačí, musí si je hradit ze svých prostředků. V případě, že k takové situaci dojde, bude informován o možnostech a postupu pověřeným zaměstnancem Domova.

Kdo sdělí úmrtí klienta a jaký bude další postup?

Osoba uvedená v dokumentu „Formulář – GDPR – kontaktní osoba žadatele“ je o úmrtí klienta a o dalším postupu informována lékařem. Tělo zemřelého je umístěno u pohřební služby zajišťující na základě smluvního vztahu s Domovem jeho dočasné umístění v souladu s podmínkami daných zákonem o pohřebnictví. Tímto není dotčeno právo vypravitele pohřbu na volbu pohřební služby. Jedenkrát ročně Domov pořádá vzpomínkové setkání s blízkými zemřelých klientů. O termínu setkání Domov informuje na svých internetových stránkách www.dsmachova.cz, na Facebooku a v tisku.

Jak jsou klientům zajišťovány léky?

Zdravotní úsek Domova zajišťuje léky pro klienty ve vybraných lékárnách neprodleně po jejich předepsání lékařem. Z důvodu velkého množství potřebných léků nemůže Domov sledovat letákové akce lékáren a zajišťovat léky v lékárnách dle přání klientů.

Kde zjistím program akcí konaných Domovem?

O akcích, které se v Domově pořádají, se můžete dozvědět z našich nástěnek, případně na našich webových stránkách.

Jak mohou pomoci rodiny klientů?

  • Svou účastí na setkáních klubu přátel Domova, na narozeninových posezeních, případně dalších akcích Domova.
  • Zapojením do činnosti Domova formou dobrovolnictví.